Contenti logo

Wat kost het om je textiel te laten strijken?

Tarief op basis van puntensysteem

Voor elk stuk textiel rekenen we een bepaald aantal punten aan. Dit is afhankelijk van de grootte van het stuk of van de moeilijkheidsgraad om het te strijken. De prijzen voor grote stukken zoals gordijnen of zetelhoezen bepalen we in overleg.

Download hier de gedetailleerde puntenlijst.

Bij het ophalen van je strijk krijg je een overzichtelijke rekening met het aantal gestreken stukken en het aantal te betalen punten.

Je betaalt 1 dienstencheque voor 60 punten. Bedraagt de factuur geen exact veelvoud van 60 punten? Dan krijg je een puntentegoed dat je de volgende keer kan gebruiken. Dit tegoed is geldig in alle ateliers en strijkpunten van Contenti.

Voorbeeld: Op jouw rekening staan 73 punten. Je betaalt 2 dienstencheques (= 120 punten). Je krijgt dan een tegoed van 47 punten dat we volgende keer verrekenen.

Betaling met dienstencheques

Je betaalt 1 dienstencheque voor 60 punten.

Je kan zowel met elektronische als papieren dienstencheques betalen, maar onze voorkeur gaat uit naar elektronische dienstencheques omdat ze gebruiksvriendelijker zijn.

  • In onze ateliers kan je betalen met papieren én elektronische cheques.
  • In onze strijkophaaldienst (in strijkpunten en bedrijven) aanvaarden we uitsluitend elektronische cheques.

De voordelen van elektronische cheques:

  • Veiliger in gebruik
    Je beheert de cheques online. Je kan ze dus niet verliezen en ze kunnen niet gestolen worden.
  • Minder risico op vervallen cheques
    De oudste cheques worden altijd eerst gebruikt uit jouw online portefeuille.
  • Je hoeft zelf niets in te vullen.
    Alle gegevens worden automatisch online aangevuld. Zo kan je er zeker van zijn dat jouw dienstencheques aan alle voorwaarden voldoen.
  • 10 % korting op jouw klantenbijdrage
    Kies je voor elektronische dienstencheques, communicatie via e-mail én betaling via domiciliëring, dan krijg je een korting van 10 % op je klantenbijdrage. Je betaalt dan 81 cent per gepresteerde dienstencheque.

Klantenbijdrage strijkdienst

Per dienstencheque betaal je € 4,5 bijkomende kosten.

  • De klantenbijdrage wordt per kwartaal afgerekend.
  • Je ontvangt een factuur in de loop van april (periode januari-maart), juli (periode april-juni), oktober (periode juli-september) en januari (periode oktober-december).
  • De betaling gebeurt met een overschrijving, bij voorkeur via domiciliëring. De betalingsmodaliteiten vind je terug op de factuur.
  • Kies je voor elektronische dienstencheques, communicatie via e-mail én betaling via domiciliëring, dan krijg je een korting van 10 %. Je betaalt dan € 4,05 per gepresteerde dienstencheque.

Verzekering

Onze strijkhulpen behandelen jouw textiel met de grootste zorg. Toch kan het al eens fout lopen.

Contenti is verzekerd bij schade. We bekijken altijd samen met de klant welke stappen er nodig zijn om de schade te herstellen, te vervangen of te vergoeden.

We verwijzen hierbij naar onze algemene voorwaarden voor de strijkdienst. Het is in elk geval belangrijk dat je de strijkcoach zo snel mogelijk en ten laatste binnen de 7 kalenderdagen op de hoogte brengt van deze schade, zodat we deze correct kunnen afhandelen.

Contenti is verspreid over verschillende regio’s in de Kempen.

Ons hoofdkantoor ligt in Herentals. Onze bijkantoren vind je in Oud-Turnhout, Geel en Meerhout.

Onze huishoudhulpen werken in Meerhout, Laakdal, Westerlo, Olen, Geel, Herentals, Herenthout, Grobbendonk, Vorselaar, Lille, Kasterlee, Mol, Dessel, Retie, Arendonk, Oud-Turnhout, Turnhout, Vosselaar en Ravels.

Onze strijkateliers vind je in Herentals, Kasterlee, Lille, O.L.V.-Olen, Oud-Turnhout, Retie, Vorselaar en Vosselaar.

Voor een strijkpunt kun je terecht in Geel, Laakdal, Olen-Centrum en Westerlo.

contenti-dienstenchequeskempen.png

Meer weten over onze strijkdienst?