Contenti logo

Oproep: wil jij voortaan je prestatie actief bevestigen?

Dienstencheques Vlaanderen besliste om de validatietermijnen voor dienstencheques te wijzigen. De gevolgen van deze beslissing zijn best zwaar voor de werking van Contenti en heeft ook nadelen voor jou als klant. We willen je daarom vragen om voortaan elke prestatie actief te bevestigen indien deze correct is doorgegeven, van zodra je hier melding van krijgt.

Gepubliceerd op 25 mei 2025

afbeelding-app-dienstencheque-vlaanderen.jpg

Wat is het precies en welke nadelen zijn er?

Nadat jouw huishoudhulp bij jou kwam poetsen, wordt deze prestatie toegevoegd in jouw elektronische portefeuille. Je krijgt hiervan meteen melding via een e-mail van Pluxee met de vraag deze prestatie te bevestigen of te betwisten.
Wanneer je jouw prestaties niet actief bevestigt of betwist, komt er een automatische bevestiging na een vastgestelde tijd (=validatietermijn).
Tot 1 juni bedroeg deze 1 week, vanaf 1 juni maar liefst 30 kalenderdagen.

Wat zijn de gevolgen?

  • De gevolgen voor Contenti zijn pittig: we moeten veel langer wachten op onze inkomsten en onze administratief medewerkers hebben meer werk bij de opvolging van de betalingen.
  • Ook voor jou als klant zijn er vervelende gevolgen.
    • Je krijgt meer e-mails wanneer je niet actief bevestigt: behalve de melding van de prestatie, komen er reminders via e-mail op dag 10 én dag 20.
    • Met een uitsteltermijn van 30 dagen, heb je nog weinig overzicht op de uitgevoerde prestaties (weet jij nog of je huishoudhulp kwam poetsen na een maand?), op reeds betaalde dienstencheques en het aantal cheques dat je nog ter beschikking hebt.

Het zou voor ons een wereld van verschil maken, wanneer klanten voortaan actief zouden bevestigen en niet de automatische betaling afwachten.

Wat zijn de voordelen voor klanten om actief te bevestigen?

  • Je hebt altijd zicht op beschikbare dienstencheques.
  • Je hebt minder risico op vervallen dienstencheques.
  • Een tijdige betaling aan Contenti is gegarandeerd.
  • Je krijgt minder e-mails van Pluxee en Contenti.

Wat kan je daarom het beste doen?

  • Controleer je spam/ongewenste mail en zorg ervoor dat de e-mails van Pluxee/Dienstencheques Vlaanderen in jouw Inbox/Postvak IN terecht komen.
  • Kreeg je een e-mail van Pluxee na de prestatie van jouw huishoudhulp?
    • Verliep de prestatie zoals gepland? Bevestig meteen.
    • Verliep de prestatie niet zoals gepland? Kies voor ‘betwisten’, wij volgen het zo snel mogelijk op.
e-mail-van-pluxee-prestatie-bevestigen-of-betwisten.png

Kreeg je dit bericht, klik dan op de knop: bevestigen of betwisten, vervolgens word je geleid naar jouw beveiligde elektronische omgeving.

beveiligde-zone-dienstencheques-vlaanderen.png

Kies nu hoe je wil aanmelden. ITSMe is hierbij in de meeste gevallen de handigste wijze.

kies-je-aanmeldingswijze.png

Op de startpagina lees je meteen de prestaties die aan jou toegewezen zijn. Klik op 'prestatiebeheer'.

startpagina-dienstencheques-vlaanderen.png

Bij prestatiebeheer kan je vervolgens kiezen of je de prestatie wil bevestigen (wanneer het volledig klopt) of betwisten (wanneer de prestatie foutief is toegewezen). In het geval van betwisting van prestaties van dienstencheques, volgen wij dit zo snel mogelijk voor jou op.

prestatiebeheer.png